11 november 2011

Mysigt i brunt

Det är något alldeles särskilt med bruna manchesterbyxor. Höst, mys, läsa bok, dricka te (eller choklad då om man är lite mindre)... så går i alla fall mina associationer! Först hade jag inte planerat några matchande byxor till storebrors Jurassic tröja eftersom han redan har ett par bruna mjukisar i lådan men jag kunde inte låta bli den bruna manchestern! Överlag har jag kört lite mer på manchester än velour åt storebror den här säsongen. Jag tycker det är mjukt nog att ha under ytterkläderna på dagis.

Lillebror fick body och byxa i gröna snurriga sniglar med bruna velour muddisar till. På lillebrors byxor har jag börjat använda 2,5 cm resår i midjan där mudden fungerar som en resårkanal. Jag klipper till resåren (och mudden) i samma längd som midjemåttet och då blir den färdiga ett par cm kortare när sömsmånen går bort. Jag tycker det blir bra. Det finns ingen risk att resåren är för tight men byxorna sitter uppe som dom ska. Det där med längd på resår är svårt och beror så mycket på hur själva resåren är!


I våras hade lillebror en body i 68 i Deer tyget från Znok men jag sydde den ganska sent i den storleken så han växte ur den ganska snabbt. Jag har aldrig haft det här tyget själv men jag och Thea brukar utöva byteshandel av plagg-utklippning ibland, så nu bytte jag till mig en utklippning av storlek 80. :) Den kommer vi kunna ha ett tag. Deer bodyn kan också matchas med muddisarna ovan, eller de nysydda jeansen som också ska bloggas...

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Ursnygga plagg, och visst är det snyggt med brunt till hösten!/Åsa