15 juni 2011

Doe, a deer

Man kan inte köpa alla fina tyger tyvärr och rådjuren från Znok tyckte jag om men kände inte att jag skulle använda en hel meter. Jag har ju två pojkar och även om lillebror kan ha rådjur ett bra tag till så skulle inte storebror ställa upp på en rådjurströja.... Men en liten body hade ju varit kul ändå... tur då att man kan byta till sig ett "utklipp" av en snäll syvän!

Vi brukar prata om synörderi och för att citera en syvän så när det gäller en del tyger "är det roligt att bara ha haft dom och sytt i dom"! Även om man inte kan köpa på sig någon större bit. Efter den diskussionen så fick vi inse att vi kanske nått en ny höjd av synörderi...

10 kommentarer:

manetflickan sa...

Jättebra! Själv får jag lite ångest när jag tänker att när jag börjar sy i tygerna så kommer de ju att försvinna från hyllan. Det är liksom lite fint att ha dem liggandes där.

WilleBus sa...

Kan bara hålla med ;)

Piri-Piri sa...

haha ja det där känner jag igen.. har ångest varje gång tygerna börjar ta slut.. Nu har jag ångest över hur mycket jag ska ta hem av de nya rosa sniglarna...://

Katrin sa...

Åh, vad det resonemanget känns igen! Skönt att höra att man inte är ensam i sitt nörderi :)

Liten Lucky sa...

Hahaaha, precis så tänker jag med. Även om det bara blev en liten t-shirt eller mössa, så är det kul att ha fått sy lite i alla fall :)

Jenny B sa...

Heja synördar!

Karolina sa...

:) Tokfin är den hursomhelst!!

Vecka - Vecka sa...

Jättehärlig! Väntar på att få hem en bit, och har beställningar på body, mössa och t-skjorta i tyget. Roligt! Hoppas det räcker till något till min egen kille och bebisen i magen också!

Camilla Porsman sa...

Jag kan bara hålla med. Kände mig rätt nördig häromdagen också när jag kom på mig själv att hoppas att några tyger från div. kända tygleverantörer INTE skulle vara fina, så att jag inte skulle känna mig tvingad att köpa dem (eftersom det ju finns en del annat som pengarna kan läggas på). Då är man allt lite knäpp...

Jättefin body! Jag har också två pojkar och nu sa visserligen fyraåringen häromdagen att han vill ha rådjurströja, men annars köpte jag just rådjurstygerna för att sy till mig själv och delvis till killarnas kusiner.

Jes sa...

Kanonfin body, har nu fått mina rådjur, och blir väldigt inspirerad av både tyg & sprund :)