24 september 2011

Kundvagnsbälte

Nu är lillebror i det där stadiet när man inte gärna längre sätter honom i en kundvagn med babysits och man orkar inte heller kånka in honom i bilstolen. Samtidigt känns det inte helt säkert att bara sätta honom i kundvagnens barnsits för det är lätt att han tippar åt sidan (om man kör rally i gångarna....). Vad gör man då? Jo man gör ett kundvagns bälte. Och det är ju tur att det finns så påhittiga bloggare så man inte behöver uppfinna hjulet själv utan bara kan kopiera Pyssel på torps fiffiga uppfinning! Mitt bälte blev 90 cm långt och 14 cm brett. Det skulle kunna vara lite kortare, men å andra sidan så är det snart dags för tjockare overaller. Jag använde en kraftig vlieseline som mellanlägg för stadga.

5 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Åh så bra, det måste jag oxå tillverka till min lillpys!

Camilla sa...

Vilken bra pryl! Tänk om man vetat det när barnen var små, man fick ju alltid hålla i dom när man gick med kundvagnen.
Vilka finaappar du har, är det nya eller är det jag som inte märkt det?

Katharina sa...

Åh så smart!

Benglan sa...

Smart och snyggt. Jag band alltid fast mina barn med en halsduk i kundvagnarna. Funkar också, men är inte lika schysst lösning :)

Yomm sa...

Vilken bra idé. Det här måste jag brova. :)