23 april 2009

Flodhästar

Så var man hemma igen - skönt! Med i bagaget hade jag nästan 30 meter tyg, 50 blixtlås och mycket annat... inhandlat till ungefär en tredjedel av priserna här hemma. Med i väskan hade jag även en såpbubbel-gräsklippare! Den ställde dock till med en hel del otyg i säkerhetskontrollen eftersom jag inte hade en tanke på att förpackningen även innehöll en flaska med själva aktiva ingrediensen... Så när jag flera gånger blev tillfrågad - "any liquids?", ruskade jag självklart på huvudet och bedyrade "nope"... Efter genomlysningen blev det grundlig visitering av väskan och uthällning av såpbubbelvätska. Men sonen är överlyckig för sin bubbelgräsklippare i alla fall!

Här är i alla fall present nummer två till den lilla engelsmannen/walesaren. Den verkade uppskattas för han hade den på sig en dag när jag kom tillbaka från en shoppingrunda och hojtade entusiastiskt "hippos". Vid det tillfället hade han dock inga byxor på sig för, wait for it - rugbyspelare har inte långbyxor och tittar man just då på rugby på tv så är det "trousers off" som gäller enligt little Mr W.

Det här är första plagget jag lyckas sy i flodhästtyget som jag inhandlade i början på februari. Det tar tid ibland. Mönstret är Ottobre Creative Workshop. Jag tyckte det blev fint med naturvit mudd om än dock inte så praktiskt.

Plagg/bok ihopparningen blir den här gången "Sagan om flodhästen", tada! Söt liten historia om att alla har en viktig uppgift här i livet. Och sonen har lärt sig de vanligaste vilda djuren (afrikanska då) genom att läsa den. :) Text av Arne Norlin och härliga bilder av den alltid lika fantastiska Lena Andersson.

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Oj,oj,hur rymmer man 30 m tyg ???
Låter som en lyckad resa!

Mannagryn sa...

Måste visa upp lite av dina tyg köp. Hur var resan annars?