08 november 2008

En beställning

Det är en mamma med två små tjejer som nu har ganska många Kånkarong-plagg i garderoben och det tycker jag är jätteroligt! Efter att först handlat i butik så beställdes en blå Kardemumma jacka tidigare i höstas. Och när den sen levererades så beställdes en röd till lillasyster. Fantastiskt skoj och självklart sydde jag gärna en till!

Samtidigt lades beställningar på en kjol och ett par byxor i storlek 104 men beställaren hade sett min tidigare variant av Fänkålsbyxan med uppvik och ville gärna ha en sån detalj. Just det uppviket var inte så väldigt praktiskt alla gånger så vi kom fram till en ny lösning och det blev en 5 cm bred remsa som en infodring och fastsydd som en bred fåll. Väldigt lyckat tycker jag och kanske blir det en permanent ny variant av Fänkål...! :) Jag gillar att byxorna är raka, har alltid gjort, men resåren är praktisk... vilket dilemma!

Eftersom plaggen skulle till en väldigt trogen kund vid det här laget tyckte jag att det var dags för en bonus och det blev var sin mössa och var sin halskrage till tjejerna, som matchar deras jackor!










2 kommentarer:

HugOlle sa...

Du gör så himla fina jackor o byxor så man bara dör!

Jes sa...

ÅÅÅ så fint de blev alltihop!!!! Kunden kommer verkligen bli nöjd :)
Så roligt att få sy så många plagg till samma kund.