23 juli 2008

Bloggen väcks till liv igen - med en utmaning

Bloggaktiviteten har varit nerlagd en tag nu och istället har tiden lagts på sömnad av sommarkläder som först var med på Streets barntemahelg och nu finns hos Cissi & Selma och Uni. Sen har det varit mycket pyssel med att komma i ordning i nya huset, få igång syrummet och jag har även jobbat på en "höstkollektion" som kommer att finnas hos Cissi och hos Rackamaja i Nyköping. Det var så roligt att Annika på Rackamaja var intresserad av att sälja Kånkarong kläder och det har varit fantastiskt skoj att klura på vad man vill ska ingå i det nya sortimentet. Det blev till slut sex plagg efter det att jag verkligen tvingat mig själv att begränsa listan! Efter "provkollektionen" var klar har jag faktiskt bara sytt för husbehov! Dels var det en del innestående presenter som skulle göras och sen har lilleman här hemma fått en hög nya kläder inför hösten - det har blivit, elefanter, kaniner och ugglor men även en hel del omsytt. Jag tycker det är så otroligt tillfredställande att använda gamla tröjor och skjortor för att sy nytt. Helt gratis och ofta väldigt speciellt eftersom utgångsplagget bestämmer vad slutresultatet ska bli!

1 kommentar:

Therese sa...

Å vad roligt att du är igång med bloggandet igen!!! Ska bli kul att se vad du har för kläder i din höstkollektion!!!