18 juni 2011

Som en god glass

Ja, så tycker jag lillebror ser ut i den här utstyrseln!

Jakten på svala plagg fortsätter och jag ville testa med 3/4 ärm på en body. Jag tycker inte jag har sett det på köpeplagg direkt? Finns säkert något exempel men inget jag stött på. Hur som helst så tycker jag själv om en 3/4 ärm och tycker det gör stor skillnad för svalkan jämfört med en lång ärm. Det skulle kunna vara ultimat på en liten bäbis tänkte jag. Inte så bart som en kort ärm (man vill ju gärna skydda mot solen), men inte så instängt som en lång ärm. Vi har haft kläderna på en dag och ärmlängden kändes bra, så jag har sytt en till.

Byxorna är enklast möjliga utan några detaljer, tyget räcker bra som det är! Det är linne från ett av mina braiga ställen i London där man kan köpa just linne för så lite som £3-5! (Läs mer här). Jag provade dock en ny variant i midjan - 1,5cm resår i en smalare muddkanal. Mudd i midjan är skönt och att föredra framför linning eller en 2,5cm resår. Samtidigt ville jag inte ha för mycket varmt tyg runt midjan. Den här lösningen kändes bra på.

Den randiga jerseyn kommer från Swelogent och jag gillar den skarpt, måste nog köpa mer... Tänk att jag kan bli så eld och lågor över ett egentligen ganska tråkigt svartvit-randigt tyg... Men det är ju det där extra man lägger till som är hela grejen. Och just den ljusturkosa interlocken från JNY gör sig väldigt bra till. Det blev inget sprund den här gången eftersom jag ville ha en ficka på istället. Och fler lär det bli.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Supersnyggt! Tycker också att det enkla oftast blir snyggt, speciellt med någon extra detalj!

Thea sa...

Jättesnyggt! Somrigt och stilrent!

jejja79 sa...

superhärlig body, och smart med 3/4 ärmen, har nog heller aldrig stött på en sådan. jättefint och somrigt =)

Åsa Tidqvist sa...

superfräscht och fint!

Anonym sa...

Så smart med en 3/4 ärm.