29 juni 2009

Solhatt John Blund

Nu har jag hunnit med en andra solhatt till sonen. Jeanshatten känns lite varm när vädret är så här och jag behövde göra något lite svalare. Jag hade lite svårt att bestämma mig för tyg men kom sen på att jag faktiskt har ett litet barnpåslakan John Blund! Jag fick det för snart ett år sen och jag har inte använt det förrän nu. Man vill gärna att man ska använda ett sånt tyg till exakt rätt sak eller som i det här fallet, man tar bara liiite så det finns kvar till det där perfekta projektet.

Små mönsterbitar är väl inte idealiskt för motivet men jag tycker det blev ok. Det finns en ko på andra sidan. :)

7 kommentarer:

Jes sa...

Vilken fin solhatt :)
John blund är en favorit :)

Sandra sa...

Helt klart rätt sak för det tyget, jättefin!

Pernilla sa...

Snygg!! Roligt med john blund som solhatt =)

Sandra sa...

Jättesöt, underbart tyg!

Anonym sa...

Vilken fin modell!

Fia sa...

Fin! Håller på att försöka bestämma mig om jag ska sy en solhatt eller ej till äldste sonen...

od Andulky sa...

Jättefin!