15 juni 2009

Moln!

Nu har jag avverkat det mesta som stått på tur och kan till slut börja sy lite nytt till sonen. Det första jag kastade mig över var det härliga molntyget från JNYdesign. Det jag omedelbart tänkte när jag packade upp paketet i fredags var att det skulle vara orange till det turkosa så det fick bli först ut. Sen finns det ju hur många olika fina matchningsmöjligheter som helst! Fållsömmarna är gjorda med CoverProns aviga trippelsöm i orange. Första gången jag provade det. Eftersom jag inte har någon fållguide, så testade jag även Post-it blocks tricket för en rak fållsöm och det var ju super!

En annan sak jag ser för mig är molntyget i kombination med en molnapplikation... och jag är nog inte den enda som funderar i dom banorna... ;)

Mönstret är Ottobre creative workshop.

10 kommentarer:

fante sa...

Snygg tröja :-) Och framför allt snygga ärmslut :-D Borde kanske satsa på lite bredare fåll jag med.

od Andulky sa...

Jättesnygg!!

Doris_Assar sa...

Superfin!!!!! Världens finaste tyg! :-)

Liten Kulla och Mas sa...

Jätte fint! super härligt tyg.

Jes sa...

Å så fin den blev :) snyggt med orange till turkost.

Karin sa...

Åh vad fin den blev. Jag går också och väntar på molnen. Måste sägas att färgkombon är nice!
Den aviga trippelsömmen ser superproffsig ut. Måste prova!

Helena sa...

Jättefint med orange och turkost.

Carolina sa...

Idag kom väskan!
Jag är supernöjd och har redan bloggat om den :)

Tack!

Strömming sa...

Tjusig!!!!

prickig design sa...

Tack för orden hos mig!:o)Denna var väl bara helt fantastiskt fin!