27 december 2008

God fortsättning

Det blev så jäktigt här inför helgerna att jag aldrig hann göra något inlägg för att visa min lilla stjärngosse men vill med detta önska alla en god fortsättning!

Sonens dagis firar lucia utomhus så det var överdragskläder som gällde. Det blev en särk av ett gammalt lakan med knäppning i ryggen och en fleecefodrad stjärngosseluva i velour med applikationer av gul interlock. Allt ritat och sytt på fri hand. Särken blev väldigt stor så den räcker även nästa år... Jag gissade att sonen skulle tycka att det var roligare med ett tärnljus än en stjärngossepinne, så ett sånt fick det bli med en liten pappstjärna dekorerad med glitter att dra på.

Själva lussandet hoppade sen sonen över helt och hållet... Det var så mycket bättre att gräva i sandlådan på andra sidan gården när alla andra stod och sjöng! Han fick sällskap av en annan pojke som också tyckte att det här med luciatåg var väldigt överskattat. Efter regnet och sandlådeaktivitet var särken rejält nergeggad och invigd och vi åkte hem för lite lussefika med mormor och morfar. Vi försöker igen nästa år!

Jag återkommer snarast med inlägg om juklappsplagg som jag inte kunnat blogga om tidigare. Alvar har fem kusiner och dom fick ett "set" med två plagg var.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så gulligt!!

God fortsättning till dig med!! :-)

Heimlaga sa...

De barna, de barna! Men söt!