08 oktober 2008

Mottagande av brun jordgubbs-Kardemumma

Jag måste bara få lägga ut detta.... Jag fick ett e-mail från beställaren av den bruna jackan nedan och så här beskrev hon hur det gick när hon visade den för sin dotter på drygt två år i morse... Jag skrattade så tårarna sprutade och det gjorde mig så glad att läsa!

Kort redogörelse från vår morgon:
Mamma visar M jackan. M stirrar med ett förvånat uttryck.
- Jodbubba! (jordgubbar)
- Ja, svarar mamma och noterade stolt att hon lärt sig skillnad mellan "allon" och det där andra röda. Undrar sedan lite osäkert om hon vill prova eftersom hennes ansiktsuttryck fortfarande visar något slags förvåning och "vad sjutton är det här".
Hon sträcker ut armarna, tittar på mig och säger:
- Min?
- Ja, Ms jacka.
Den sitter perfekt. M tittar ner på magen, utbrister glatt:
- Fin jacka! sedan går hon till ytterdörren och säger bestämt:
-Gå dagis nu!

Sedan utspelar sig en kamp där mamma försöker ta av jackan eftersom M fortfarande har pjamas på sig, inte har borstat tänderna och inte alls är klar för att gå till dagis.

En svettig halvtimme senare anländer vi till dagis, alla fröknarna kommer fram och beundrar den nya fina jackan som nu pryds av tandkrämsfläckar, M struttar omkring som en sprickfärdig tupp klappar sig på magen nöjt upprepande: jodbubba! och mamman lämnar över en liten plastpåse innehållande Ms kläder eftersom den envisa ungen fortfarande har pjamas på sig...

11 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

HAHAHAHAHA jag skrattar så jag knappt ser för alla tårarna... ha så jäkla bra rent ut sagt.
kan se mej o min dotter i den situationen i den trotsen hon ä just nu haha!!
du gav mej dagens skratt efter en dag med tre sjuka o gnälliga barn. underbart, TACK!!

Maria sa...

Underbart! Fint betyg till den som sytt jackan. :-)

fante sa...

Underbart :-D

Solveig Lövendahl sa...

Härligt! Och jag förstår henne, det är verkligen en fin jacka!

Liza sa...

Fick mig ett gott skratt:) Håller med om att det var en fin jacka iaf:)

Fiffiluren sa...

:-D :-D :-D Jojoo, Allon o Jodbubba, ska det vara. Härlig dialog. Kul att vi fick läsa!
Fin jacka dessutom! Skapar habegär!

- Här är det Ingon som gäller :-)

Y sa...

hon har ju rätt, den är skitsnygg!! inget är som nöjda kunder :-D

androidflickan sa...

Det är faktiskt ett restlager strumpor från Vibutiken. Dubbelvikta och insydda fungerar de utmärkt som barnoverallmuddar:)
Jag var lite tveksam först aggn jag prövade eftersom jag trodde de skulle slitas sönder esnabbt, men inte då:)

mustafa sa...

vad grymt att få ett sådant email!

á Yeliqa sa...

Hihihi förstår barnets förtjusning över sin nya jacka, den är verkligen fin. Sen känner jag mycket väl igen mig i kampen och helsvettiga mornar :D

Daling sa...

Hej! Måste ju kika tillbaka =)
Guuuu så sött med lilltjejen o jackan!
Himla mycket fint du hade på sidan!!!