04 augusti 2008

V-ringat gånger två

Jag är väldigt förtjust i stretchfrotté och när jag ser det tänker jag på en gång - v-ringning! Så här kommer två v-ringade tröjor till Alvar. Jag hoppas dom blir mjuka och sköna att leka i på dagi i höst! Mönstret är det omarbetade Meedom mönstret med Lennartsson ärmar. Båda tygerna är i en ganska tunn kvalité och väldigt mjuka. Det blårandiga inhandlades på Jofotex medans det multi-färgade är ett tyg min snälla moster har skänkt. Hon i sin tur fick det av en bekant vars föräldrar hade haft lanthandel. Tyget var lite drygt 1,5 meter så det kan bli 2-3 plagg till! (Från samma bekant kom även en hel hög med Prym blixtlås som alla har en väldigt fin kläpp av metallkulor.) Maken grymtade något om rosa när han såg det men jag tycker den svarta mudden tuffar till det lite. Inte förrän jag såg den här bilden upptäckte jag att mönsterpassningen inte var så värst lysande... Just den tröjan syddes en ganska sen kväll. :)

Inga kommentarer: