12 augusti 2008

Ugglor till en liten räka

Jag hoppas och tror att min kollega inte läser bloggen för det här är en nyfödingspresent till hans nya lilla tjej och den kommer nog inte överlämnas förrän nästa vecka... Body av ugglorna från Jofotex med kantband av ribbstickad Eiser trikå, mönstret från Ottobre 01/2006. Muddbyxor i (dyr!) röd velour från Söders Tyger och mudd från Stoff & Stil, mönstret är ursprungligen Meedom form 1 men midjan är lägre (ca 5 cm). Mönstret till hättan kommer från en bok av Kerstin Lokrantz.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Jättefint set, rött är bara så läckert. Hättan är också härlig.

Apropå ugglor, vad har du för nålar i din overlock när du syr i tyget? Jag har inte sytt i ugglorna sen jag upptäckte hålslagen. Har inte tagit itu med att byta nålarna heller för det är bara ugglorna som det blir hål i.

Kånkarong sa...

Tack! Jag försöker använda HAx1SP när jag syr i trikå och det verkar funka bra.

Cecilia sa...

Har jag aldrig hört talas om, vad är det för märke eller missförstår jag?

Kånkarong sa...

Just dom jag har är Organ men jag tror det är en beteckning som gäller alla märken. Dom kallas för Super Stretch.

Heilt spesiell sa...

For ett nydelig sett!Du er bare utrolig flink og din blogg er kjempe inspirerende!