12 augusti 2008

Hättor är fint!

Jag blev så nöjd med den lilla hättan att jag ville visa ett par extra bilder! Jag har inte haft tillfälle att sy så många hättor men tycker det är så himla fint. Den här fick en mittdel i manchester (Stoff & Stil) som jag broderat lite blommor på. Den är fodrad i ribbstickad Eiser trikå, som jag också använt till kantband. Sidostyckena är en gardin från Almedahls. Mönstret kommer från "Barnkläder som du lätt kan sy själv" av Kerstin Lokrantz och storleken ska vara 65 cl. Jag hoppas bara att den inte passar precis mitt i vintern ... Tanken var att man kan använda den med en liten hjälmmössa under nu under hösten.

OBS! Jag glömde säga i inlägget att jag ändrade mönstret lite och "drog fram" framkanten ca 2 cm. Annars tycker jag dom här gamla modellerna lätt slutar mitt på huvudet och man vill gärna ha lite skydd i lilla pannan... :)

10 kommentarer:

Maria sa...

Jättefin hätta! Verkligen söt på en liten tös.

OttoPippi sa...

Vilken UNDERBAT hätta du har gjort!!! Så otroligt fint med de olika tygerna och för att inte ala om dina broderade blommor! Super!

Kånkarong sa...

Tack! Jag glömde säga i inlägget att jag ändrade mönstret lite och "drog fram" framkanten ca 2 cm. Annars tycker jag dom här gamla modellerna lätt slutar mitt på huvudet och man vill gärna ha lite skydd i lilla pannan... :)

á Yeliqa sa...

Åh den är ju alldelens, alldelens underbar!!!

Kaja sa...

Jättesöt!

Kort og Søm sa...

Kjempe fin!
Tror jeg skal prøve å kjøpe meg den boken. Er det mye annet fint i den?

Kånkarong sa...

Den har inte något mönsterark utan bara diagram som man får rita upp, så jag tycker egentligen inte det är en bok man måste ha...

Kort og Søm sa...

Ok :o)

Anonym sa...

WOW vilken super söt hätta!!! Älskar sådana där broderade blommor!

Re-dizain sa...

Så läcker!