29 november 2011

Blått

Idag är det lillebrors 1-års dag! Och det firar vi med en spruta på BVC. ;) Men tänk att ett år gått så fort... I övermorgon börjar jag jobba igen och pappa tar vid här hemma. Även om det ska bli kul att komma tillbaka till jobbet så känner jag sånt vemod. Imorgon ska vi hinna med en sista sy-mamma-träff med Kokalal och dagen efter vinkar jag hej då till familjen och knallar iväg till pendeltåget.

Vad olika mina två mammaledigheter har varit ändå. Med storebror var det mammagrupp, fika på stan och öppna förskolan. Med lillebror har det varit mycket tid hemma och sömnad under sovstunder samt träffar med sykompisar - nästan ingen fika på stan och inte ett enda besök på öppna förskolan! Men det är precis så jag velat ha det, så det är ju bra!

I syrummet har jag haft en svacka senaste veckorna. Efter min massproduktion för någon månad sen har jag velat sy nya jobbkläder till mig själv och det har gått lite segt. Säkert för att tankarna finns på annat håll nu när ledigheten ska ta slut. Tre tunikor har jag åstadkommit men fort går det inte! Det blir mycket tv-soffa på kvällarna istället...

Kläderna här nedan sydde jag då, i oktober. Den blå tröjan med sprund till storebror är i en jersey utan lycra som är lite melerat (från Tygcentrum i Sundbyberg) och det var väldigt skönt att sy i. Jag insåg att det behöver faktiskt inte vara lycra i allt...

Peace tyget kommer från Stoff2000 i Köpenhamn och köptes i somras när jag och lillebror hade en dag där då vi strosade runt medan resten av familjen med kusiner var på en nöjespark. En mysig dag och kul att få hinna med ett besök i en sån affär!

Bodyn med blå hjärtan hade lillebror på sig i söndags när vi hade 1-års firande med släkten.



4 kommentarer:

Unknown sa...

Supersnyggt, å grattis till sonens 1-års dag!

annas alster sa...

Vilka fina blå kläder, jag gillar särskilt den första tröjan, så snyggt med randigt sprund och ärmlappar!

MinaMirakel sa...

Jättefin ablå kläder, gillar bodyn!/Åsa

Två Små Gryn sa...

Grattis till lill killen och jättefina kläder!