02 juni 2012

Gamla idoler

 Jamen, ska man våga sig på ett blogginlägg så här efter nästan sex månaders uppehåll....? Tiden har gått fort och mycket har hänt. Det var jobbstart efter mammaledighet, jobbresor, praktiskt pyssel, familjefix, flytt och en massa annat som tog över helt och sömnad, men framförallt blogg, prioriterades bort. Lillebror är nu 1,5 och går på dagis. Storebror har växt 5 cm i benlängd sen byxorna jag sydde i oktober, så nu behövs många nya!

Lite sytt har det blivit, framförallt på vår syhelg i mars då bröderna bla fick en hög tröjor och bodies. Men dessa används för fullt och har inte hamnat på bild. Jag lyckades dock fånga den här, när vi hade en härlig dag med grodyngelfiske hos Kokalal förra helgen.

Det är min gamla konsert t-shirt som dök upp i en låda för ett tag sen. Ett perfekt redesign projekt. Året var 1989 och jag var ett stort fan. Efter den där skivan och konserten fick jag gå bakåt i tiden och upptäcka Doktor Kärlek, Jackie och andra hits! Det spelades mycket Ratata under en period...

Tröjan gjorde jag lite amerikansk med gråmelerade ärmar, vita täcksömmar och en bred kantning av halsringningen. Istället för fåll sydde jag på en remsa grå singeljersey, som jag stickade ner med täcksöm och lämnades med råkant så den rullar sig lite efter tvätt. Snyggt blir det. Jeansen syddes vid en senare syhelg.

Jag blev i alla fall glad över att se att bloggen inte har varit helt obesökt i min frånvaro och nu ska jag försöka bättra på blogginläggs-frekevensen...

Det var tänkt att jag skulle ha en egen syhelg hemma i helgen, men jag har slarvat bort den lite på loppisbesök och annat. Dags att sätta igång!


9 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Härligt att se något från din sömmnad och bilderna är ju fantastiska!/Åsa

Gittan sa...

Å vad snygg tröjan var! Ser ut som värsta desifn tröjan ju!!!

Kånkarong sa...

Tack! Roligt att någon hittar tillbaka hit. :)

annas alster sa...

Så himla roligt att du bloggar igen! Jag tänkte senast nån timme innan jag såg inlägget: ska inte kånkarong skriva nåt snart?

Du är ju en av mina favoritbloggare ju! :)

Y sa...

snygg den blev!

Anonym sa...

Åh, snyggt! Och väldigt kul att se ett inlägg från dig igen! :-)i

Åsa Tidqvist sa...

Kul att se dig igen =)
Himla snyggt avslut på tröjan - jag gillar det verkligen!

Fangoria sa...

Så snygg tröja, enkla rena och snygga färger!

Jenny sa...

Var tvunget att kika in, trevligt att träffa dig på Tygverket! Jag var på uselt humör för att jag var så sjukt trött, hoppas det inte märktes alltför väl ...
Jenny