05 oktober 2011

Tuffast hittills


Jag är som sagt svag för jeans och tycker om att prova olika fickor och stickningar. Jag tittar ofta på min mans jeans för inspiration. Han har ett par där man har kastat sidsömmens sömsmåner med tråd i olika färger så det blir en fin detalj när man viker upp byxbenen. Samma par har även asymmetriska fickor. Storebrors jeans fick dessa och lite andra roliga detaljer. Jag har börjat göra stickningarna lite tätare vilket jag tycker är snyggt.

Tanken var ett det här skulle bli ett par ganska smala jeans till storebror och jag sydde dom som ett par 104 med tillägg +6 i stussmått och extra långa ben, men eftersom han är en sån spinkis (han är 107 lång men har en stussvidd som en storlek 92-98!) så blev dom lite pösigare än vad jag tänkt. Jag har precis sytt ett nytt par som ska vara lite smalare. Denimen är en stuv från Ohlssons där man ofta kan hitta just denim som är lite mer strukturerade i utseende.

6 kommentarer:

Onomak sa...

Jättesnygga! Fin o kul detalj med färgerna på kastningen!

Gittan sa...

Åååååååå vilka snygga!!! Jag blir såå sugen på att också sy ett par! Så snyggt med olika färger på sömmarna på uppviket!!!!

Anonym sa...

Imponert!

Fröken Pimpinett sa...

Sjukt fina! Imponerande att ha tålamod med alla dessa små detaljer.

MinaMirakel sa...

Wow, vad snygga!/Åsa

Kicki sa...

Shit, va duktig du är! men hur sjutton hinner du allt?