09 april 2010

Jeansklänningar



Jag är just nu mitt uppe i en intensiv period på jobbet. Jag har en på våren och en på hösten då jag åker på två mässresor väldigt tätt och det är mycket att göra både före och efter. Jag har en hel del "pågående" saker på sömnadsfronten som blir klart snart hoppas jag. Under tiden visar jag ett par klänningar som blev klara för ganska länge sen nu!

En julklapp jag sydde var den här klänningen som en bloggläsare såg och sen beställde i en mindre storlek. Eftersom den beställda klänningen skulle vara till en treåring och inte tioåring, så fick den bli A-linje istället för figursydd och jag lade också till ett knytband i bak.
Samtidigt tänkte jag att det kunde vara en fin modell att sy till butik och jag gjorde en variant med retrotyg. Jag har inte kommit längre än så och nu finns det en massa annat jag vill sy istället, så den här får vänta... Det enstaka exemplar jag har är i storlek 94/104 och finns att köpa i shopen.

20 kommentarer:

citten sa...

Nydelige begge to, men jeg må si jeg liker den røde best. Har vel med at jeg syns rødt gjør seg veldig fint mot dongeri :)

Katarina sa...

Å vad fina! Den med rött är min favorit också.

MESC sa...

Ååååhhhh så snygga! Det är verkligen hur snyggt som helst med mörkt jeanstyg i kombination med färg!

Mimmi sa...

Helt bedårande klänningar!

Jag som älskar lite New England-still blev ju helt kär i din lilla lapp fastsydd i fickan :-D

Retroklänningen är också underbar!!!

Y sa...

helt enkelt ljuvliga

Åsa Tidqvist sa...

men gud så fina! jeansklänningar är så fint på småtjejer! gillar den med retro skarpt, såklart! ;)

Anki sa...

Supersnygga klänningar! Skulle kunna tänka mig en likadan själv :-)

Jes sa...

Men vilka underbara klänningar :)
va snyggt det blev med det röd prickiga tyget.

FridoLi sa...

Så fina klänningar!! Speciellt den med rött till tycker jag var urläcker!!

Bare Beppe sa...

Så søte kjoler! Likte så godt kombinasjonen med det grønne stoffet :) Ønsker deg en fantastisk helg. Klem Beppe

Prinsesse Vilikke sa...

Fantastiske kjoler!!!

Anonym sa...

Veldig søte kjoler! Samtidig ser de solide og behagelige ut.

Shamu sa...

De var helt utrolig fine begge to. Nydelig modell og veldig pent sydd.

Anonym sa...

Jättefina!

Anonym sa...

GIllar verkligen klänningarna, kan inte välja vilken som är favorit...

MinaMirakel sa...

Underbara!/Åsa

Skrekk o Gru sa...

de var kjempefine. Likte modellen og stoffkombinasjonene veldig godt :)

Beata sa...

Å, vilka fina klänningar!

Hello sa...

En utmärkelse till dig i min blogg!

Strumpetossa sa...

Helt underbara!!