17 november 2009

Dagistofflor

För nästan ett par år sen producerade jag ett gäng såna här tofflor och sålde men sen dess har det inte blivit några fler vare sig till sonen eller till andra. På dagis ligger det både ett par mockasiner och ett par ullskor/tofflor från p.o.p som Alvar inte verkar vilja anväda, så jag tänkte att det är värt att prova med ett par av dessa.

Dessutom kom jag på att jag kan märka dom på en gång med maskinen jag nu har! Vad det gäller applikationen var inte inspirationen på topp men det blev i alla fall en lastbil. Sen piffade jag till det med en dekorsöm som stickning. Yttertyg i denim och foder tyg i babymanchester (lite mer ombonat än bommullsväv kanske). Innersulan är gjort av fleece för att bli lite mjukare. Eftersom jag inte sytt så här stora tofflor tidigare (storlek 25) ritade jag av sulan på sagda pop toffla och höftade resten utifrån de mindre mönstren.

Sonen blev förtjust och förhoppningsvis ligger dom inte bara på hyllan.

Skulle man vara intresserad av ett par personliga tofflor finns det information i butiken.

11 kommentarer:

Vindling sa...

Så söta! Och så smart att märka dom med namn sådär. :)

LillaBarn sa...

Tack för tipset, det måste jag prova. Och billigare än mellanlägg blir det ju, för fleece har jag ganska mycket av eftersom det inte blir så mycket kläder sydda av just fleece här. Vintern är ju inte sådär jättekall precis...
Vilka fina tofflor! Tänkte sy ett par åt Max för längesen, men det såg så pyttigt ut att jag gav upp innan jag ens hade börjat...

Pernilla sa...

Jätte snygga och det blev inte bara praktiskt med att märka dom på maskinen blev snyggt med =)

Ingrid sa...

Åh, vad fina!

JuMel sa...

Underbara! Ett par sånna hade nog min son gillat!

jenny sa...

Jättefina, ser superproffsiga ut. Perfekt på dagis.

MinaMirakel sa...

Dom blev ju kanon!/Åsa

Åsa Tidqvist sa...

Vad DUKTIG du är! jättefina tofflor!

Fangoria sa...

Så supersöta!!

Anonym sa...

Supertuffa! /petra.h

Anonym sa...

Blev jätteförtjust, vad har du använt för mönster?