26 maj 2009

Vi kallar honom Kriktor

Och jag har börjat virka..., nä! :) Det har jag inte gett mig på än (fast det skulle vara roligt att prova). Det är faktiskt min moster som gjort ormen och inte bara den utan en sisådär tio femton stycken, så nu har hela släktens ungar var sin orm!

Eftersom boken "Kriktor" av Tomi Ungerer (översatt av Astrid Lindgren!) om en boa constrictor länge var väldigt poppis hemma hos oss (Kriktor formar bokstäver och siffror av sig själv och det var toppen tyckte Alvar!), så fick ormen självklart heta just Kriktor. Är det förresten någon som får barndomsminnen när dom ser boken? Den kom ut redan 1959 och för mig var det en "nej, men den DÄR boken!"-upplevelse när jag såg den då den skulle komma ut i nyutgåva 2004. Jag läste den många, många gånger när jag var liten....

Annars är det väldigt hög produktion i systugan men desto mindre dokumentation av det som produceras. Tiden som är kvar innan Galleri Hemsytt drar igång på fredag börjar bli knapp och jag försöker färdigställa så mycket som möjligt. Jag måste dock ta mig lite tid till att fota också! Något ska jag väl hinna visa upp innan det börjar. :)

1 kommentar:

od Andulky sa...

Vad underbar han är!!