22 september 2008

Höstens plagg

Nu har jag även blivit klar med leveransen till Cissi & Selma som jag lämnade in idag! Höstens "kollektion" består av fem olika plagg i manchester med detaljer i retrotyger (bland dessa finns ett par "oäkta" men fina retroliknande tyger!). Plaggen är jacka, byxa/muddbyxa, klänning, hängselbyxa och kjol. Man kan titta på de olika modellerna i separata inlägg nedan. I den här första omgången leveranser har jag använt ganska många olika färger på manchester men till en eventuell påfyllning senare i höst och för beställningar kommer det att finnas röd, turkos, brun och svart manchester helt säkert. Den bruna jag använt har utgått och jag letar efter ett nytt alternativ för brunt kommer det helt klart att finnas... Sen är jag även lite på jakt efter en gräsgrön manchester som jag tycker skulle bli fint med en massa gröna retrotyger jag inte kunnat använda i första omgången! Någon bränd orange vore också trevligt.

6 kommentarer:

rino sa...

Lycka till med försäljningen!
Jag är förundrad över allt du hinner med

Lallis/Helene sa...

Jättefina kläder du gjort!

OttoPippi sa...

Alltså!! Du har sytt OFANTLIGT mycket sedan jag var ute i bloggvärlden (har varit bortrest). Blir så OTROLIGT insptrerad av dig skall du veta! :-) Byxan peparrot är min absoluta favvis :-)

Sal Wilder sa...

Vilken härlig höstkollektion du har gjort, verkligen fina plagg. Och precis som andra här förundras jag över hur du hinner och orkar med. Du är jätteduktig!

Kånkarong sa...

tack för alla uppmuntrande ord!

Solveig Lövendahl sa...

Jag är också imponerad! Så himla fina saker och så mycket... Håller på så smått med min höstkollektion, den blir inte så stor som din. Funderar på namn, tycker det är så fint med dina kryddnamn. Lycka till!!