29 juli 2008

Skjorta Malört

Jag tycker att det är bra med långärmade skjortor i ett tunnt vävt bommullstyg på sommaren, de skyddar mot solen men är ändå svala, så jag sydde upp en snickarmodell som fick heta Malört. Den har ett motveck mitt bak för att bli lite luftig och knäppkant samt infodringen fram hänger ihop med framstyckena. Jag ville inte ha kantbant på dessa men kan nog tycka att dom skulle behöva något som bryter av - kanske muddar på ärmarna? Fast det verkar inte som om skjortor är det första man som kund lägger pengarna på tråkigt nog... Tydligen har inte någon av modellerna som funnits i butiken i sommar sålt något vidare. Varför är det så? Jag tycker det är mycket bättre med en skjorta än en kortärmad t-shirt som inte skyddar armarna eller en långärmad sådan som är mycket varmare än en skjorta.








Inga kommentarer: