30 juli 2008

Byxa Oregano

Tidigt i våras kom jag på att jag ville göra en sommarvariant av dom här byxorna eftersom jag är förtjust i att använda detaljer i retrotyg och det även verkar som om andra uppskattar det. Jag bestämde mig snabbt för att dom skulle vara i naturfärgat linne - skönt och svalt - men sen visade sig inte vara så lätt att hitta linne som var tillräckligt tunnt och mjukt! Till slut fick jag det skickat från London.. Byxorna är raka med mycket vidd och har resår i midjan. Dom finns i storlekarna 62 - 98 och Uni har dom som är kvar på rea just nu. (det var inte så många såg jag när jag var förbi idag så det är roligt att dom gått åt). Trots att jag ifrån början inte tänkt använda färgat linne ändrade jag mig i sista stund när jag skulle göra en andra omgång till midsommar. Det blev gröna, blå och orange. Tyvärr har jag inga bra bilder på dessa eftersom det var lite bråttom att lämna till butiken... Manchesterbyxorna återkommer förresten till hösten men utan ett uppvik och dom minsta storlekarna (62 och 68) kommer att ha muddar i midja och benslut - det är skönast och mest praktiskt för dom riktigt små!








3 kommentarer:

á Yeliqa sa...

WOW här har det hänt en hel del ser jag och så mycke SNYGGA kläder!!! Verkligen imponerande!!!

Älskar kläder i linne:)

Thea sa...

Men ååååå vad snygga! JAg blir alldeles kär!

Kånkarong sa...

*bugar o bockar* :)