25 april 2008

Hemma igen

Nu har jag varit hemma igen i en vecka men usch vad trött man blir efter intensiva jobbresor! På sömnadsfronten är det en del på gång men inget färdigt att visa upp än. Jag ska vara med på Street marknadens barntema helg 31 maj/1 juni så jag har börjat planera sömnaden inför det. Fem veckor för att sy, sy, sy så det finns lite att förhoppningsvis sälja. Tanken är att det ska bli en del sommarkläder i linne, klänning, skjorta, shorts och ev. byxor. Jag hade beställt linne från Stoff och Stil men när det kom var det så himla trist, så nu har jag en leverans från London på gång istället.

Enda kruxet med Street-helgen är att det även är vår flytthelg (till hus!). Men det ska lösa sig på något sätt! SÅ, det innebär att det även bara är fem veckor kvar tills vi flyttar in i huset och jag får ett eget syrum. Oj, vad jag längtar!

Inga kommentarer: