20 mars 2008

En svag doft av 70-tal

Jag blev riktigt nöjd med den här varianten men nästa gång kommer jag göra lite förändringar så den blir ännu mer 70-tal - bredare mudd i v-ringningen och lite tightare. Inspirationen är en tröja från MiniRodini. Basmönstret är Meedom form 1 men kan som sagt vara smalare. Mudden i halsen läggs omlott och sys ihop med en hjälpstickning i ytterkanten av spetsen. Sen klipper man ett lite jack i spetsen på ringningen. Jag sydde fast hela mudden med förstärkt raksöm innan jag overlockade men nästa gång syr jag nog bara spetsen med raksömmen och overlockar resten. Ja blev genast sugen på att göra fler och lustigt nog hittade jag en bit 1,5m marinblå stretchfrotte för 45kr på Kupan i lördags. Den röda är en stuv från Ohlssons och är väl inte någon fantastisk kvalite.

Inga kommentarer: