10 december 2007

Det blev till slut ett par skor



Jag har länge haft ett mönster på ett par barntofflor á la Bobux-modell som jag varit sugen på att prova men det är så mycket som ska hinnas med...! Ikväll blev det i alla fall ett par. Mönster och tutorial hittade jag på http://www.tackyliving.com/ och det var ett trevligt litet projekt. Har inte fått prova på sonen än eftersom han sover. Sulan som man inte ser är konstläder från Stoff & Stil (sydd med jeansnål) och jag hoppas den är tillräckligt anti-halkig. Jag tänkte även klippa till en liten innersula av fleece och spray-limma fast så det blir lite mjukare och för att täcka sömsmåner. Egentligen skulle man väl försöka få tag i någon mjuk och fin mocka - ska försöka hålla utkik efter något second hand fynd att slakta kanske...

Mönster: http://www.tackyliving.com/. Förlängde bakstycket så man kunde vika över för att få en kanal istället för att sy på en extra bit tyg.

Material: Konstläder, bommullsväv, gammalt kuddfodral, resår, vliesofix

Inga kommentarer: